Etický kódex

ETICKÝ KÓDEX

poskytovania benefitov klientom Brand Riders

PREAMBULA

(A) Obchodná spoločnosť Brand Riders SK s.r.o., so sídlom Potočná 295/11, 900 91 Limbach, Slovenská republika, IČO: 56 494 653, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 181138/B (Brand Riders) vytvorila unikátnu platformu, v rámci ktorej vytvára komunitu klientov, prevádzkovateľov a majiteľov áut, ktorej ponúka produkty z automotive oblasti za zvýhodnených podmienok a s vysokou pridanou hodnotou (Benefity).

(B) Obchodná spoločnosť Brand Riders poskytuje široké spektrum služieb zameraných na rozvoj komunity klientov a partnerov v oblasti automobilového priemyslu. Zameriava sa na zabezpečenie prístupu k exkluzívnym produktom a službám za výhodných podmienok, pričom aktívne rozširuje portfólio benefitov.

(C) Pri poskytovaní benefitov obchodná spoločnosť Brand Riders zohľadňuje aktuálne trendy a potreby v oblasti automotive, vyhľadáva a implementuje najlepšie praktiky z domáceho aj zahraničného trhu a neustále hľadá nové možnosti, ako prinášať svojím klientom vyššiu pridanú hodnotu. 

(D) Cieľom obchodnej spoločnosti Brand Riders je vytvorenie širokej komunity klientov. Dosiahnutie tohto cieľa je možné len ak si spoločnosť Brand Riders vybuduje a udrží dôveru všetkých svojich klientov a partnerov. To je možné dosiahnuť najmä dodržiavaním vysokých etických štandardov a transparentným prístupom vo všetkých aspektoch činnosti spoločnosti. 

(E) Etický kódex správania obchodnej spoločnosti Brand Riders stanovuje základné princípy, ktorými sa riadi v rámci svojich každodenných rozhodnutí a činností. Kladie pri tom dôraz na čestnosť a integritu nielen vo vzťahu k svojim zamestnancom a klientom, ale aj voči obchodným partnerom a konkurentom, pričom neustále dbá, aby svoje ciele dosahovala prostredníctvom legitímnych prostriedkov.

Článok 1 Etické rozhodovanie

1.1. Etické rozhodovanie každého jednotlivca súvisí s tým, ako dokáže vyriešiť etickú dilemu. Etickou dilemou je pritom situácia, ktorá sa, zjednodušene povedané, týka určenia dobra a zla, resp. morálnosti a nemorálnosti a prichádzajú v nej do konfliktu súperiace hodnoty, ako napríklad lojalita k tímu verzus spravodlivosť premietnutá do morálnej povinnosti nemlčať pri zistení podvodu, 

1.2. Je dôležité, aby sa každý vedel eticky rozhodovať. V tomto môžu pomôcť základné otázky etického rozhodovania, a to tzv. štyri testy. V prípade, ak po zodpovedaní týchto otázok nepociťuje osoba žiadny znak neetickosti, je predpoklad, že jej správanie je v súlade s etickými hodnotami a teda aj týmto Etickým kódexom:

a) test titulnej stránky je odpoveďou na otázku „ako sa moje konanie môže javiť iným a či ustojím svoje rozhodnutie, ak by som bola/a zverejnený/á na prvej strane novín“;

b) test pohľadu cez rameno je odpoveďou na otázku „či by som to urobil/a, ak by sa mi niekto pozeral cez rameno“;

c) test zrkadla je odpoveď na otázku, „či sa viem pozrieť sám na seba do zrkadla“; a 

d) test nebezpečného sklzu je odpoveďou na otázku, či „svojim správaním zakladám precedens a čo by sa dialo, keby sa každý takto správal“.

Článok 2 Okruh osôb povinných dodržiavať Etický kódex

2.1. Tento Etický kódex sa vzťahuje na všetkých, ktorí k nemu pristúpili, najmä na klientov obchodnej spoločnosti Brand Riders, ktorí v rámci vzájomného zmluvného vzťahu potvrdili svoju povinnosť rešpektovať Etický kódex (Klient). 

2.2. Povinnosťou každého Klienta je riadiť sa týmto Etickým kódexom a dodržiavať ho, najmä dodržiavať základné etické princípy upravené v nasledovnej časti. 

Článok 3 Základné princípy etického správania

3.1. [Dôstojnosť a rešpekt v medziľudských vzťahoch] Klient má vždy komunikovať zdvorilo a komunikovať so spoločnosťou Brand Riders, jej obchodnými partnermi a s inými Klientmi s porozumením, ochotou a rešpektom.

3.2. [Zásady slušného správania] Klient sa správa tak, aby svojim vystupovaním neurážal a neznevažoval ostatné osoby a aby jeho vystupovanie bolo založené na úcte človeka k človeku. Klient sa hlavne nepovyšuje nad ostatných a rešpektuje osobnosť a dôstojnosť ostatných a prejavuje sebaúctu. Je absolútne proti princípom spoločnosti Brand Riders, aby Klient zvyšoval na inú osobu hlas pri osobnom či telefonickom rozhovore, osočoval inú osobu, používal urážlivé, expresívne a neslušné slová a nadávky, klamal a zahmlieval pravdivé skutočnosti, používal obscénne gestá, fyzicky útočil na inú osobu alebo vyvolával akýkoľvek fyzický nátlak na inú osobu.

3.3. [Spolupráca] Klient si plní svoje povinnosti mu uložené na základe zmluvného vzťahu so spoločnosťou Brand Riders svedomito a osobne a snaží sa o čo najuspokojivejšie dosiahnutie účelu tohto zmluvného vzťahu a to aj vytváraním vhodného prostredia a efektívnej spolupráce so zamestnancami spoločnosti Brand Riders. Je proti princípom spoločnosti Brand Riders, aby Klient maril účel a ciele vzájomnej spolupráce vytváraním nepriateľského, neprofesionálneho a nekolaborujúceho prostredia a aby svoje osobné povinnosti plnil klamlivo prostredníctvom inej osoby. 

3.4. [Zásada rovnakého zaobchádzania a zákaz diskriminácie] Klient sa riadi zásadou rovnakého zaobchádzania voči všetkým a zakazuje sa mu prejavovať akúkoľvek formu diskriminácie z dôvodu pohlavia, náboženského vyznania alebo viery, rasy, príslušnosti k národnostnej alebo etnickej skupine, zdravotného postihnutia, veku, sexuálnej orientácie, manželského stavu, rodinného stavu, farby pleti, jazyka, politického alebo iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, majetku, rodu alebo iného postavenia. 

3.5. [Neprípustnosť] Spoločnosť Brand Riders nepripúšťa žiadnu formu obťažovania, zastrašovania, nátlaku či šikany voči ostatným, vrátane voči oznamovateľom neetického a protiprávneho správania a dodržiavanie tejto zásady vyžaduje aj od každého Klienta.

3.6. [Profesionalita a svedomitosť] Klient berie svoje postavenie vyplývajúce zo zmluvného vzťahu so spoločnosťou Brand Riders vážne, úlohy plní svedomite a snaží sa svojim správaním prispieť k naplneniu účelu a cieľov vzájomnej spolupráce.

3.7. [Hospodárnosť a účelnosť] Klient dbá na to, aby vzájomná spolupráca so spoločnosťou Brand Riders prebiehala v súlade so zásadou hospodárnosti a účelnosti, teda aby sa neprimerane nezvyšovali náklady spolupráce nedodržaním predpísaných postupov, marením spolupráce, nehospodárnym používaním a neúčelným využívaním prostriedkov poskytnutých na plnenie zmluvného vzťahu.

3.8. [Transparentnosť] Klient pri plnení svojich povinností a uplatňovaní svojich práv vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu so spoločnosťou Brand Riders koná a rozhoduje sa transparentne a svoje rozhodnutia vie vždy odôvodniť.

3.9. [Komunikácia] Klient pri plnení svojich povinností a uplatňovaní svojich práv vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu so spoločnosťou Brand Riders bezdôvodne nezadržiava informácie, ktoré majú byť poskytnuté spoločnosti Brand Riders alebo jej obchodným partnerom a takisto nezneužíva informácie, ktoré na základe vzájomnej spolupráce priamo či nepriamo získal a dodržuje zásadu mlčanlivosti v rozsahu a spôsobom dohodnutým zmluvne.

3.10. [Dôvera a reputácia] Klient sa pri plnení svojich povinností a uplatňovaní svojich práv vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu so spoločnosťou Brand Riders vyhýba takým činnostiam, správaniu alebo konaniu, ktoré je nedôstojné alebo ktoré by mohlo poškodiť dobré meno a reputáciu spoločnosti Brand Riders.

3.11. [Zamedzovanie konflikom] Klient nevstupuje do konfliktov a ani nepodporuje žiadnym spôsobom vytváranie konfliktov v rámci svojej účasti na projekte a neprenáša zodpovednosť zo svojho prípadného osobného zlyhania na ostatných; ak sa Klient projektu domnieva, že dôjde alebo dochádza  ku konfliktu, snaží sa ho odvrátiť primeranými prostriedkami.

Článok 4 Záväzok dodržiavania Etického kódexu

4.1. Tento Etický kódex má slúžiť Klientom spoločnosti Brand Riders ako vhodný poradca pri situáciách, kedy môže vzniknúť etická dilema. Každý Klient, ktorý sa s týmto Etickým kódexom oboznámil, je povinný dodržiavať jeho ustanovenia a hlavne etické zásady v ňom zakotvené. 

4.2. Ak si Klient s etickou dilemou nevie poradiť sám a nepomôže mu ani tento Etický kódex, môže sa obrátiť priamo na spoločnosť Brand Riders, ktorá sa bude snažiť mu pomôcť prekonať etickú dilemu a vyriešiť problém.

Článok 5 Nahlasovanie porušovania Etického kódexu

5.1. Ak má Klient podozrenie na porušovanie Etického kódexu zamestnancom spoločnosti Brand Riders, jej obchodným partnerom alebo iným Klientom alebo bol svedkom a/alebo obeťou porušenia tohto Etického kódexu, nahlási takéto konanie spoločnosti Brand Riders, ktorá toto podozrenie a/alebo konanie posúdi s prihliadnutím na všetky okolnosti prípadu a vyvodí dôsledky voči porušiteľovi Etického kódexu.

5.2. Za účelom prešetrenia podnetu (podnetov) na porušenie Etického kódexu zriadi spoločnosť Brand Riders Etickú komisiu ad hoc, ako dočasný poradný orgán podľa povahy podnetu.

5.3. Klient, ktorý podá podnet podľa ustanovení tohto článku, nemôže byť nijakým spôsobom sankcionovaný alebo znevýhodňovaný. Spoločnosť Brand Riders zaručuje absolútnu dôvernosť informácií vedúcich k odhaleniu identity osoby, ktorá podala podnet.

Článok 6 Sankcie

6.1. Každé porušenie Etického kódexu sa posudzuje jednotlivo, a aj vo vzájomnej súvislosti s inými porušeniami Etického kódexu tou istou osobou.

6.2. Vyvodenie dôsledkov voči porušiteľovi môže viesť k podstatnému porušeniu zmluvy uzatvorenej medzi spoločnosťou Brand Riders a Klientom a k ukončeniu vzájomného zmluvného vzťahu, prípadne ďalších sankcií, ktoré si strany dohodli.

6.3. Ak porušením Etického kódexu došlo alebo mohlo dôjsť k spáchaniu priestupku, trestného činu alebo inej protispoločenskej činnosti, bude spoločnosť Brand Riders v tomto prípade postupovať podľa osobitných právnych predpisov upravujúcich tento postup a to najmä podľa zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov.

Článok 7 Záverečné ustanovenia

7.1. Etický kódex 7.1. Etický kódex nadobúda záväznosť a účinnosť dňom uzavretia zmluvného vzťahu medzi Klientom a spoločnosťou Brand Riders, ktorého tvorí neoddeliteľnú súčasť.